Programma di Mercoledì 21
14:30 / 02:00 @ The Black Room
RND PROMOTION presents XX RND
14:30 / 18:00 Meeting Area | Speed date sessions
14:30 / 16:00 @ Front line
Let’s start Linecheck! Live music in Italy: evolution and business models
Filippo Del Corno (Comune di Milano)
Pietro Fuccio (DNA Concerti)
Dino Lupelli (Linecheck)
Antonio Princigalli (Medimex, Puglia Sounds)
Vincenzo Spera (Assomusica)
moderator: Luca De Gennaro (MTV)
L’industria musicale è un sistema complesso, composto da tanti attori e dinamiche in costante evoluzione. Il sistema italiano soffre storicamente burocrazia, carenze legislative e una certa lentezza nell’attuare modelli di business innovativi. Ne discutono policy maker e istituzioni, promoter, rappresentanti di categoria, in un panel di inaugurazione che esprime il senso stesso di Linecheck.
Music industry is a complex system, composed by many actors and dynamics that are constantly evolving. The italian system historically suffers from bureaucracy, legislative lacks and a slower implementation of innovative business models. Policy makers and institutions, promoters, industry representatives are invited to talk this topic, in an inauguration panel that delivers and explain Linecheck’s meaning itself.
16:00 / 17:00 @ Back line
Tips and tricks: booking and promoting artists internationally
Tony Ciotola (Wonder Manage)
Steve Hogan (William Morris)
Teresa Martini (Cocoon)
Alex Ravizza (Daze)
Shauna Slevin (Canopy Artists)
moderator: Lele Sacchi (elita)
Il booking non è certamente una scienza e la promozione degli artisti è spesso sottesa a logiche invisibili e talvolta incomprensibili. Artist e booking manager raccontano storie e consigli del loro lavoro quotidiano.
Booking is not certainly a science and artists’ promotion often underlies invisible and sometimes unintelligible reasons. Artist and booking managers tell stories and suggestions about their daily work.
17:00 / 18:00 @ Front line
60 minutes on event design
Andrea Baccuini (IED Milan)
I festival stanno diventando entità sempre più grandi e complesse, nel quale si confrontano diversi livelli di progettazione: da uno più legato all’esperienza del pubblico, fino alla logistica e alla sicurezza, dovendo rispondere a esigenze economiche crescenti. Per questo stanno emergendo sempre più figure professionali legate all’event design.
Festivals are becoming bigger and more complex entities, in which several projectual layers meet: from one related to the audience experience to logistics and safety, always responding to growing economic requirements. For this reasons, positions related to event design are emerging more and more.
17:15 / 18:30 @ Back line
Workshop, Innovation in festival services: from RFID to Cashless
Olaf Bussink (Dutch Band)
Luigi Gioni (Ticketea)
Paolo Martinelli (RFID – Sistemi)
moderator: Stefano Landi (Linecheck)
Oggi i festival non possono fare a meno di adottare le più innovative tecnologie per migliorare l’esperienza degli utenti e la propria gestione logistica, amministrativa ed economica. Un approfondimento su tecnologie allo stato dell’arte e previsioni future in un settore che non si può più ignorare.
Nowadays festivals cannot do without the most innovative technologies to improve user experience and the logistic, administrative and economic management. An in-depth analysis on cutting edge technologies and future hypothesis in a field that can’t be ignored anymore.
18:30 / 20:00 @ Front line
Building Formats and Choosing the right contents
Aurelien Dubois (CONCRETE)
Malcolm Hayes (Glastonbury Festival)
Adrian Jones & Amanda Moss (Corsica Studios/Rituals)
Ruggero Pietromarchi (Terraforma)
moderator: Alessandro Lippi
Come nasce e si articola l’identità di un festival/format musicale e che peso ha oggi la lineup artistica? Che tipi di approccio si possono adottare nel duro e faticoso lavoro del direttore artistico? A questa e altre domande rispondono direttori artistici e responsabili di alcune realtà internazionali e italiane.
How do festival/music formats’ DNA start from scratch and develop and which weight does the artistic lineup have? Which kind of approach can the artistic director adopt during their long and tough work? To this and other questions artistic directors and representatives from several international and italian organizations will answers.